Fél napos túra

Korán reggel kikelve ágyamból vidáman öltözködtem, hogy elindulhassak a félnapos lovas túrára. Reggeliztem majd elindultam. Kiérve lovardába láttam, hogy mindenki szorgosan igyekszik lepucolni majd felnyergelni a lovat, kivéve Vivit, ő csak ott ült és nézegetett.
Egy pillanatra meg is ijedtem, hogy valami baja van, de megnyugtatott, hogy csak másnapos. Majd bementem az istállóba, Rocconak adtam egy reggeli puszit majd én is elkezdtem készülődni.

Miután mindenki kész lett a lovak körüli feladatokkal,kivittük a lovakat, felpattantunk rájuk majd hátra mentünk a nagy karámba és gyülekeztünk. Kriszti- lovas edzőnk- elmondta a sorrendet,mindent átvizsgált, elmondta a szabályokat ,tudnivalókat, ezután elindultunk.

Mirella jött mögöttem az új loval, egy részt örültem hisz jóban vagyunk, más részt nem annyira mert Rocco nem szereti a lovat. Pár perc után kiderült, hogy Mirella sincs egy hullámhosszon a az új lóval, mert nagyon ment, ezért Adél felajánlotta a lovát,Barbit, feláldozta magát és merészen felült az új lóra. Ezek után az lett az új sorrend, hogy Adél jött mögöttem az új lóval Mirella pedig hátul a Barbival. Kiérve a főútra a CBA mögött Adél a kicsit menős lóval mellém jött, ez nem tetszett az előttem lévő Szellőnek, így rárúgott az új lóra.

Ezek után átkeltünk egy rövidebb úton majd a falut elhagyva kiértünk egy kisebb emelkedőre. Körülnéztünk és láttuk Pannonhalmát, Ságot , egész Győrt is . Ezután a Győrújbaráti tábornál értünk ki, ott rámentünk egy földes útra ahol vágtáztunk. Izgalmas volt az első vágta, hisz nem tudtam, hogy mennyi távolságot kell hagynom az előttem lévő ló után, hogy ne rúgjon fel. Autóval követték utunkat.

A vágta szakasz végén ott álltak a kocsival, hirtelen fordulatot kellett tennünk, kicsit félelmetes volt egy csomó lópopó mellett elmennem, de sikeresen megoldottuk. Nem tudom, hogy ez a fordulás meg volt tervezve, vagy az út miatt, de sikeresen teljesítettük. Győrújbarát hegyen folytattuk utunkat. Ereszkedők-leejtők követték egymást és egy hosszabb egyenes szakasz után értük el első és egyben utolsó állomásunkat a Lovasbarát fogadót- Győrújbaráton. Itt leszálltunk a lovakról és pihentünk egyet, ettünk, ittunk. Aki szerettek volna a lovával vágtázni az vágtázhatott.

A lovarda mellett volt egy kisebb domb meg szőlősorok. Én kétszer vágtáztam Roccoval- az első vágta elég jó volt bár egy kicsit lassú. A második viszont nagyon sok élménnyel telire sikeredett. Az addigi vezetőnk Csaba át ült a kicsit félősebb Mirzára, hogy lemozgassa. Felvágtáztunk a kis dombra… legalábbis próbálkoztunk. A domb felénél volt egy motor és Mirza nem akart mellette elmenni ezzel a kis félelmével, vagy nem akarásával ,nem tudtunk elmenni mellette, de a bátor Roccom átvette a vezér feladatot, és bátran elmentünk mellette,és ezzel a vágtát folytattuk. Mikor visszaértünk a többiekhez ,mindenki nevetve fogadott minket, és elmeséltük a történteket, ezzel mindenki lóra ült és indult tovább a túra.

A következő-fotózási- állomásunk a Ürgedomb volt itt egymás mellé mentünk és lett pár csoportos képünk is. Indultunk tovább a Felsőpaperdőn keresztül egy kisebb rétre értünk ki és szerintem mindenkiben volt egy kis szorongás, hogy lesz egy kis vágta, de ez elmaradt. Tettünk egy balra kanyart ,és egy szűkösebb úton kiértünk, a már ismert 5-ős elágazásra, itt is tettünk egy bal kanyart, és ereszkedtünk lefele. Kiértünk Győrújbarát hegybeli kisebb nyaralókhoz. Erre jöttünk a túra elején úgyhogy ez már mindenkinek ismerős volt, a túra a vége felé jár.

Szilvafák mellet leereszkedvén nagyon sok régi sztorit elevenítettünk fel. Több ereszkedőn kellet leereszkedni majd kiértünk ismét a CBA felé vezető útra, itt mivel már az Adél az új loval nem mögöttem jött hanem legelöl nem kellet félnem attól hogy valami történni fog. Az úton kísérő autó a sáv közepére állt hogy ne zavarjanak az autók minket a haladásban. Ráérve a lovarda kis útjának vöröses köveire már mindenki hagyja hogy lova kinyújthassa nyakát és szépen beballagtunk a lovarda istállójához.

A túravezetőnk Csaba mondta, hogy „ Egésségetekre kengyelből lóról” ezzel mindenki óvatosan leszállt a lóról. Utána mindenki bevitte a saját lovát a boxába és leszerszámozta lovát, átnézte ,megpucolta, patáját kitisztította. Mindenki lemosta szépen a zabláját, helyére rakta a kantárt és a nyerget.A lovakat kivittük a karámjukba és pihentek.