Erdélyi lovas vándortábor

2018-07-21 - 2018-07-29

Erdély mindenkinek mást jelent, aki már járt ott, általában elvarázsolva, és nehéz szívvel tér onnan haza, visszagondol, és ha teheti vissza is tér. Aki még nem járt ott, hallott róla, látott képeket, érzi, hogy ez valami furcsa helye, szeglete a világnak, itt még léteznek a csodák. Nem gépiesített, hanem érzékeinkre ható világ, telis-tele igazi, vendégszerető emberekkel. Ételeiknél lehet, hogy csak ízes, rég elfeledett szavakból álló mondataik változatosabbak.
Egy biztos, igazgyöngy pereg ajkaikról és melegség a szívükből.

A Krisztina Lovas Udvar úgy döntött, újra beveti magát ebbe a tündérkertbe, és próbálja megmutatni Nektek, hogy mi a nyugalom és a csodálatos tájak övezte élő természet, a vágtázó ménesek, az esztenákban dolgozó emberek, a hegyi pásztorok,csobogó patakok, nagy meredélyek, a puliszka, csorba és a rétek vad gyümölcsei.

2018 nyarán lovas vándortúrát szervezünk a medvék földjére, a Kárpátok bérceire , a Hargita hegységbe .

A túra nagyrészt a Hargita hegységen halad keresztül, érintve annak főbb látnivalóit, a zsombolyokat, szakadékokat, sziklapárkányokat. A barangolás során érintjük az Almási barlangot , Madarasi Hargitát, Ilona völgyet , Homoródfürdőt, Szentegyházát,és sok szép, itt fel nem sorolt látnivalót.
Ezt a túrát kezdő , de már terepező lovasoknak, és 10 év feletti gyerkőcöknek is ajánljuk!

A túra hossza 180 km.
A túra 6 lovaglási , és 1 kiránduló napból áll
Szállás: 6 éjszaka vendégházban (több ágyas szobákban), 1 éjszaka szénapadláson.
A túra során teljes ellátás van .( Reggeli , hideg ebéd , és meleg , főtt vacsora )
Program:

1. nap:
Érkezés Csíkszeredába a reggeli órákban, innen transzfer szállás helyünkre, a Hargitán található, vadregényes lovas tanyára . Reggeli, a túrával kapcsolatos kérdések, szabályok megbeszélése.
Lovasítás , pucolás , nyergelés .
Lovaglás egy gyönyörű fekvésű pisztrángos tóhoz , hatalmas réteken , erdőkön és fennsíkokon keresztül , sok vágtával .

2. nap:
Lovasítás, majd nyergelünk és indulunk az Ilona völgyön keresztül a Lövétei Lázonra, majd felkapaszkodunk a Homoródi legelőkre , erdőkön , mezőkön ügetünk végig , esztenákat , legelő nyájakat érintve .

3. nap:
Nyeregtáskák szétosztása, alapos bepakolás, nyergelés. Az Almási barlang felé indulunk, Szentegyháza érintésével ,ahol feltör a borvizes Dobogó-forrás, a városka Hargita megye legmagasabban fekvő települése 860 méteres magasságával . Innen folytatjuk utunkat Homoródalmás irányába, érintve Kirulyfürdő , amit a Tolvajos patak völgyében, andezit sziklával határolt, szűk völgyben találunk . Tovább vágtázunk Homoródalmás felé , Itt a Vargyas völgy bejáratánál egy lovas tanyán lesz romantikus , rég elfedett időket idéző szállásunk, egy széna padláson ( hálózsák szükséges )

4. nap:
Ezen a napon reggeli után búcsúzunk a vendéglátótól, és meglátogatjuk az Almási barlangot.. Útközben több vágtára lesz lehetőségünk, viszont helyenként le is kell szállnunk a lovakról a nehéz terep miatt. Menet közben megcsodáljuk a Vargyas, kb 4 km ?es szurdokát, ahol több helyen feltör a borvíz. Utunk során érintjük a Sólyomkő sziklabércét , és a Nádasszéki sós fürdőt , ami egy deszkával bélelt , régen letűnt idők hangulatát őrző , eredeti népi székely fürdő.
Itt még található egy érdekes láp , a Hargita ligeti tőzegláp , ami borvizekkel van átitatva , és húsevő , valamint jégkorszaki növények találhatóak benne .

5.nap: Reggeli , nyergelés . A Hargita nyugati nyúlványain lovagolunk , patakokon , vadvirágos réteken át .
Utunk során érintünk egy juh esztenát ,ahol kóstolhatunk sajtot , ordát , és betekinthetünk a pásztorok , és pásztor szállások mindennapi életébe .

6.nap
Reggeli után a Szarkakőre lovagolunk , ami a Tizenhétfalusi fennsík legnyugatibb nyúlványa .
A vulkanikus tufa szakadék, orchidea mezők és patakok , forrássok között érhető el .
Tetejéről láthatjuk a Madarasi Hargitát ( 1800 m ) , és a Görgényi havasokat.
Délután szállásunkra vissza lovagolva fürödni megyünk egy közeli strandra.
Fürödés után , tábortűz , és búcsú este , táncház .

7.nap :
Búcsúzunk táborhelyünktől , és autóbuszunkkal fakultatív kirándulást teszünk a Gyimesi csángókhoz , Gyimesbükkre a Rákóczi várhoz , az ezeréves határhoz , megkóstoljuk a hagyományos gyimesi ételeket Hidegség patakán ,tanulunk gyimesi csángó táncot, szekérre ülünk , és kirándulunk a gyönyörű gyimesi vidéken .
Vonatunk ablakából visszanézve búcsúzunk Erdélytől .

Odautazás 21.-én szombaton este a Corona Expressel Budapestről
Hazautazás 28.-án szombaton este a Hargita Expresszel , érkezés Budapestre 29.-én vasárnap a reggeli órákban .

Érdeklődni , információ :
Schubkégel Krisztina
táborszervező
70-6053922 ( a lovarda nyitvatartási idejében )